Thursday, October 27, 2011

~ Doa SiTi ZuLaiKha ~

Tuhanku…
Seandainya telah Kau takdirkan
Dia milikku… tercipta buatku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Tetapkanlah kemesraan antara kami
Agar kebahagiaan ini kekal abadi
Dan Tuhanku
Seiringkanlah kami
Mengharungi hidup luas ini
Ke tepian yang sejahtera
Tetapi Tuhanku yang Maha Pengasih
Seandainya telah Kau takdirkan
Dia bukan milikku
Bawalah dia jauh dari pandanganku
Luput dari ingatanku
Dan peliharalah aku dari kecewa
Serta Tuhanku yang Maha Mengerti
Berilah aku kekuatan
Melontar bayangannya ke dada langit
Hilang bersama senja nan merah
Dan gelap pekat awan
Agar aku bisa bahagia
Walaupun tanpa dirinya
Dan Tuhanku yang Tercipta
Biarkanlah yang hilang
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah
Meskipun tidak sama dengan dirinya
Biar sekuat mana aku menyintainya
Aku pohon agar Tuhanku
Melenyapkan perasan ini
Sekiranya dia bukan milikku
Tapi...Sekiranya dia milikku
Kupohon agar takdir
Memperkuatkan kasihku padanya
Selagi tidak melebihi
Kasihku padaMu
Amin…

No comments: