Saturday, July 14, 2012

~ La Tahzan ~





 

Alhamdulillah..Syukur kepada Allah kerana dengan limpah kurniaNya dapat juga ana menulis sedikit coretan hati di dalam blog ana ini.. Sekadar  melepaskan bebanan di hati.. Alhamdulillah.. Allah masih mengurniakan kita degupan jantung  serta udara untuk kita bernafas di muka bumi ini.. Salam rindu untuk junjungan Nabi Muhammad S.A.W.

Ramadhan hampir tiba.. Masyaallah,gembira dan rindu dengamu ya Ramadhan..Bulan yang penuh dengan keberkatan .. Bulan yang menyinari hidup kita.. Bulan yang ditunggu-tunggu.. Hati ini masih terkejut dan badan menggeletar .. Terkejut dan berita yang mengejutkan.. Tetapi alhamdulillah seorang lagi sahabat ana bakal melangkah ke baitul muslim.. Buat kamu, selamat bertunang ..Ana doakan kebahagiaan kamu bersama pasangan sehingga ke syurga...

Adik ana menunjukkan gambar kamu menunjukkan kamu sedang online di Facebook.. Sudah lama ana tidak mendengar  berita kamu.. Tiba-tiba, terasa ingin membuka wall kamu.. Alhamdulillah, kamu sedang berbahagia dan ana tumpang bahagia untuk kamu.. Butir-butir jernih yang jatuh berjuraian membuktikan bahawa ana bersyukur.. Sudah ada seseorang yang mampu menjaga dan membuatkan kamu bahagia.. Alhamdulillah.. Kelu.. 

Kaku pergerakanku.. Namun,ana yakin dengan janji Allah.. Walau apa pun yang terjadi, Allah tidak akan meninggalkan hambaNya keseorangan.. Allah itu merindukan esak tangis dan rintihan hambaNya.. Kuluahkan segala isi hati kepadaNya..Hanya Dia yang mampu memahami hati hambaNya..

Allah.. Ya Rabbi.. Engkau Maha Mengetahui segalanya.. Kupasrah dengan apa jua yang telah Engkau tetapkan.. Ku bisikkan kata-kata rinduku padaMu dalam sujudku yang panjang.. Ku bertatih mengharapkan secebis cintaMu.. Ku tersenyum dengan takdirku.. Kerana kuyakini dengan kekuasaanMu.. Pencipta yang Maha Mengetahui segalanya..

Wassalam..

No comments: