Tuesday, May 10, 2011

~ KenaNgan BertauT~

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum w.b.t.

Segala puji pujian hanya bagi Allah...Terima kasih ya Allah atas nikmat yang telah Allah berikan padaku.. Tidak terhitung dan besarnya nikmatmu buatku... Hanya Allah yang Maha Mengetahui dan Maha Penyayang..

Sejak kebelakangan ini,hati ini berasa tidak tenang...Bagai ombak yang menghempas badai hatiku..Masyaallah..Sungguh berat ujian hati...Sungguh ana cuba melupakan wajah seseorang yang amat bermakna buat ana tetapi semakin kerap wajahnya muncul di layar mata ana...Air mata ini bagai empangan yang sudah kekeringan air.. Ana malu ..malu hanya Allah sahaja yang tahu..

Sungguh payah untuk memlupakan seraut wajah itu...Ana dihambat rasa bersalah namun ana tahu semakin ana berada di sisinya,hati ini makin parah... Ya Allah, bantulah hambaMu ini..Berikanlah jawapan bagi setiap persoalanku... Ana dihambat rasa bersalah...Masyaallah..

Duhai Tuhan Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang,hambaMu yang lemah ini memohon berikanlah ketenangan hati..Berikanlah rahmat dan magfirahMu... Selimutilah ana dengan cinta dan kasih sayangMu...Kuatkanlah hambaMu ini... Hulurkanlah segenggam ketabahan padaku Ya Allah...

Ya Allah ,lindungilah dia walau di mana sahaja dia berada..Jagalah imannya padaMu ya Allah..Berikanlah ketabahan dan kekuatan padanya... Lindungilah dia dan keluarganya ya Allah... HambaMu memohon rahmatilah dan berikan kebahagiaan padanya... HambaMu ini hanya mampu berdoa dari kejauhan...

Ana yakin dia sedang berbahagia...Mungkin dia sudah berjaya melupakan ana... Ana turut bahagia bagi pihaknya..Kebahagiaan dia merupakan kebahagiaan ana juga.. Sesungguhnya kita hanya mampu merancang tetapi hanya Allah yang menentukan.. Segala yang terjadi pasti ada hikmahnya..Perancangan Allah adalah yang terbaik..

Salam kemaafan..


No comments: