Thursday, June 21, 2012

~ Bicara terakhir buatmu~

 

Salam khamis buat sahabt-sahabat sekalian..Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah kerana Allah masih lagi mengurniakan kita nikmat sihat dan nikmat masa lapang.. Syukur ke hadrat Illahi kerana dengan limpah kurnia-Nya dapat juga kita bertemu dalam blog ini.. Alhamdulillah.. Walaupun kita bertemu di alam maya,namun ukhuwah itu tetap terjalin ..Insyaallah semoga hingga ke syurga.. Salam rindu dan kasih buat kekasih agung-Mu ,Nabi Muhammad S.A.W.

Sebenarnya ana berasa sangat sedih pada hari ini.. Masyaallah ..Ujian telah menimpa ana.. Tetapi, pandanglah ujian dan dugaan itu dari segi pandangan positif.. Allah itu rindu pada hamba-Nya .. Allah menurunkan ujian dan dugaan buat hamba-Nya.. Sedih tetapi bila mengenangkan kembali semuanya dari Allah..Ana tersenyum.. Peringatan daripada Allah agar tidak leka dan lalai dalam menunaikan tanggungjawab sebagai hamba-Nya.. Masyaallah..Alhamdulillah.. Hati kembali berbunga riang..

Ketika hati berada dalam kedukaan atau kegelisahan,ambillah wudhuk dan solatlah.. Bacalah ayat-ayat suci Al-Quran..Insyaallah hatimu akan menjadi tenang.. Dengan mengingati Allah,hati akan menjadi tenang..Banyakkan berzikir dan beristigfar.. Ana ada Allah yang sentiasa ada untuk ana.. Dan un tuk sahabat-sahabat juga.. Tidak kira di mana kita berada Dia tetap berada di samping kita..


Ana berasa mungkin tika ini ana patut melupakan seorang sahabat yang sangat baik pada ana.. Ana rasa mungkin ini yang terbaik..Ana dapat rasakan bahawa ana hanya menjadi beban buatnya.. Ana minta maaf kamu kerana meluahkan kesedihan ana kepada kamu..Ana tahu kamu sudah berubah dan ana janji ana tidak akan mengganggu kamu lagi.. Maafkan atas segala apa yang ana buat sama ada secara sengaja atau tidak sengaja.. Ana harus paksa diri ana untuk melupakan kamu.. Ana tahu ana semakin terluka sekiranya ana berhubungan dengan kamu.. Sejujurnya ana sangat kecewa namun Allah tahu apa yang terbaik buat hambaNya..Ana pasrah dan ana redha dengan seikhlasnya.. Biarpun perit untuk ana telan,tetapi ana akan cuba sedaya upaya untuk lakukannya..


Perlakuan dan perbuatan kamu menunjukkan apa yang berlaku..Sungguh ana terlalu sedih namun ana yakin dengan janji Allah.. Ana sedih dan terlalu sedih sebenarnya..Mungkin tiba masanya ana melupakan kamu..Sejujurnya sangat sakit untuk melakukan namun Allah tahu yang terbaik.. Cukuplah ana katakan ana pasrah dengan ketentuan Illahi..Mungkin bermula dengan unfriend.. Sebak dan manik jernih berjuraian di pipi.. Manisnya kenangan bersamamu sahabat.. Dengan langkah bismillahirrahmanirrahim,izinkan kaki ini melangkah pergi darimu buat selama-lamanya..


Wassalam w.b.t.




No comments: