Thursday, June 14, 2012

~ Nukilan Hatiku 2 ~



 

Alhamdulillah..Kita masih dipertemukan dalam alam maya ini.. Ana ingin menyambung nukilan hati ana yang telah ana ukirkan dalam blog ana.. Sememangnya banyak persoalan yang telah diajukan kepada ana tetapi hanya beberapa soalan sahaja yang ana mampu jawab di sini.. Sekadar perkongsian.. Seorang sahabat yang agak rapat dengan ana bertanya.. Awak,sepanjang saya mengenali awak saya tengok awak tak rapat dengan mana-mana lelaki.. Saya rasa awak tak ada yang special tetapi bolehkah saya tanya awak sesuatu? Sepanjang awak hidup di muka bumi ini,awak tak pernah sukakan seseorang ke? Masyaallah..Soalannya memberikan sejuta debaran di hati ini..

Rasa suka itu adalah pemberian Allah buat hamba-Nya.. Satu perasaan yang indah sekiranya dilunasi dengan landasan yang betul...Ikatan akad dan nikah.. Secara jujurnya ana pernah suka dengan seseorang... Agamanya,akhlaknya,sopan santun dengan orang tua telah membuatkan ana rasa tertarik dengannya.. Sememangnya banyak orang yang meminatinya lantas ana melihat kekurangan diri ini.. Layakkah ana bergandingan dengannya?  Sikapnya sedikit sebanyak menambat hati ana.. Susah untuk ana menyukai mana-mana lelaki.. Tapi ketahuilah sahabatku...Diriku ini penuh dengan kelemahan dan kekhilafan.. Terasa kerdil .. Ana tidak bimbang tentang jodoh.. Allah sudah menetapkan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik begitu jua sebaliknya.. Yakinlah dengan Allah..Oleh itu,marilah kita sama-sama menjadi muslimah solehah..Sama -sama mencari ilmu Allah.. Sama-sama mempersiapkan diri untuk menjadi bakal isteri.. Bukan mudah untuk mengemudi sebuah layar bahtera baitul muslim.. Ana hanya mampu mendoakan mendapat jodoh yang terbaik.. Usah terlalu risau tentang jodoh kerana sudah ditetapkan sejak kita dalam kandungan lagi.. Ana turut mendoakan dia juga mendapat jodoh yang terbaik.. Sekiranya kita sukakan seseorang diamkan sahaja tentang perasaan itu dan berdoalah.. Insyaallah Allah itu Maha Mendengar.. Bagi ana cinta selepas nikah adalah yang terbaik.. Seboleh-bolehnya ana tidak mahu menjadi fitnah buat lelaki..

♥ Kuserahkan Segalanya Hanya PadaMu ♥

~✿ Ya Allah, jika dia yang Engkau ciptakan untuk mengisi KEKOSONGAN ini..... sampaikanlah kepadanya... Jika dialah yang TERBAIK untuk hidupku dan agamaku.. maka mudahkanlah jalan ini untuk ke sana.. Jika dialah yang tertulis sebagai TEMAN hidup dan matiku... PANJANGKANLAH hubungan ini serta ikatan ini hingga ke akhir hayat... ✿~

contoh cinta bersandarkan Allah S.W.T.






Itulah yang ana katakan sukar untuk menjaga hati tetapi Insyaallah dengan izin-Nya kita cuba sedaya upaya untuk menghindari perkara yang tidak sepatutnya.. Ingatlah bahawa hanya yang berhak sahaja yang boleh menyentuh cinta kita..Seterusnya ada seorang kenalan mengatakan bahawa apabila seseorang itu memakai baju kurung nampak old fashion nampak macam tua..Ana senyum apabila mendengar comment ini ..Okay..Sekarang terdapat banyak fesyen baju kurung.. Bagi ana secara jujurnya ana tidak kisah pandangan orang tentang cara pemakaian ana selagi ana tidak melanggar syariat.. Orang kata ana old fashion sekalipun ana tidak ambil hati dan ana tidak kisah.. Kerana ana yakin dengan baju kurung yang ana pakai.. Ana selesa dan ana suka.. Sekarang ana suka berjubah .. 

Setakat ini dahulu buat kali ini. Insyaallah,ana akan terus meng"update" dari semasa ke semasa..  Maaf sekiranya ada bicara yang mengguris hati.. Salam kemaafan dari ana.. 

Wassalam w.b.t. 

No comments: