Saturday, April 16, 2011

~ Wanita~

 assalamualaikum

Allah SWT berfirman......

"Ketika AKU menciptakn seorg wanita,ia diharuskn utk m'jadi seorg yg istimewa.AKU m'buat bahunya cukup kuat utk m'numpang dunia,namun harus cukup lembut utk m'berikn kenyamanan.."

"AKU memberikn kekuatan dr dlm utk mampu melahirkn anak dan menerima penolakan yg seringkali dtg dr anak anaknya.."

"AKU m'berinya kekerasan utk m'buatnya tetap tegar ketika org2 lain menyerah,dan mengasuh keluarganya dgn p'deritaan dan kelelahan tanpa mengeluh.."

"AKU memberinya kepekaan utk m'cintai anak-anaknya dlm setiap keadaan,bahkan ketika anaknya menyakiti hatinya.."

"AKU memberinya kekuatan utk mendukung suaminya dlm kegagalannya dan melengkapi dgn tulang rusuk suaminya utk melindungi hatinya.."

"AKU m'berikn kebijaksanaan utk mengetahui bahawa seorang suami yg baik takkan pernah menyakiti isterinya,tetapi kadang2 menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya utk berada di sisinya tanpa ragu.."

"Dan akhirnya,AKU memberinya air mata utk dititiskan,ini adalah khusus miliknya utk digunakn bila masa pun ia diperlukn..."

.......Kecantikan seorang wanita bukanlh terletak dr pakaian yg dikenakn,susuk yg ditampilkn,atau wajah dan rambutnya..tetapi kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya kerana itu pintu hatinya,tempat di mana cinta itu ada......

No comments: