Saturday, February 4, 2012

~ NUKiLaN HaTi ~




 
Berbisik hati merinduimui ya Allah..Alhamdulillah..Syukur..Segalanya hanya untukMu.. Ku sujud hanya padaMu tuhan yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.. Salam buat KekasihMu, Nabi Muhammad S.A.W.

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..Kumulakan dengan bismillah coretan hati ini.. Biarpun payah,biarpun lelah akan kuteruskan jua demimu..Biar air mata membasahi pipi, biar segala rasa bertamu di hati, biar derita mengundang di jiwa..Akan kusemai kesabaran dan ketabahan melingkari hati..

Aduh,andai ku bisa mengundurkan detik waktu dahulu..Namun,semua itu hanya mimpi yang tidak akan menjadi realiti..Redha,perkataan yang sinonim bagi situasi diriku.. Kini,musim air mata berjuraian di pipi..Kuharap senyuman bakal menghiasi wajahku..Detik waktu ku rasa seperti lambat berlalu..Ya Allah,Tuhan yang Maha Mengetahui segala-galanya..Ku bicarakan segala rasa hati denganNya kerana tiada siapa yang mampu memhami diriku sepertiNya..Cinta agungku hanyalah milik Dia..

Senandung semalam terus menghiasi sukmaku..Ku berlari dan terus berlari agar dapat ku hakiskan kenangan silam namun kian menghimpit jiwaku..Kucuba melupakan namun semakin kuingati.. Ya Allah,dugaanMu sungguh berat ..Tidak tertanggung oleh diriku..Lantas hatiku mengingati ayat-ayatMu.. Tidak Engkau turunkan sesuatu ujian dan dugaan yang tidak mampu ditanggung oleh hambaMu..Senyuman segera terukir biarpun hambar.. Ku ingati lagi kata sahabatku.. Tidak Allah terunkan hujan melainkan Dia ingin menyediakan dirimu pelangi yang indah.. Masyaallah.. Senyuman yang ikhlas dari hati kuukirkan..

Ya Allah,hambaMu ini redha dan pasrah..Sungguh ikhlas dari hatiku.. Hatiku yang gelisah kusirami dengan zikrullah agar menenang hatiku bak salji yang turun ke bumi..Hatiku yang sarat dengan kekecewaan lantas kuhadiahkan ayat-ayat cinta dariMu..Hatiku yang sepi kualirkan air mata ini mengenangkan segala dosa-dosaku..

Ya Allah,ku ingin merasai hangatnya kasihMu..Ya Allah,ku ingin Engkau belai diriku dengan sayangMu..Ya Allah,selimutilah diriku dengan rahmatMu..Ya Allah, siramilah diriku dengan berkahMu..Ya Allah,hambaMu yang sangat kerdil meminta belas dan kasihan dariMu.. Hinanya diriku di hadapanMu..

Sahabat,
Daku ikhlaskan diriku menerima keputusanmu.. Ku ukirkan senyuman yang paling indah buatmu.. Redha dengan ketentuan Illahi..Doaku buatmu sentiasa mekar dan mewangi.. Semoga dirimu berbahagia di dunia dan di akhirat.. Jagalah peribadi..Insyaallah Allah akan memberkati..
 Salam kemaafan dari hati..

Wassalam.. 

No comments: